2014. március 23., vasárnap

A cartagena-i szanga

Végre eljutottam a cartagena-i buddhista centrumba! Jeee!

[Aki nem tudta eddig, hogy buddhista vagyok, annak mondanám, hogy: buddhista vagyok! :) ]

Kicsit kalandosan indult az utazás pénteken. Kb. szerdán döbbentem rá, hogy a legközelebbi buddhista centrum helye (Cartagena) és Alicante között borzasztó rossz a busz- és vonatösszeköttetés. Az alábbi két mémmel érzékeltetném a spanyol busztársaság (Alsa) és a spanyol MÁV (Renfe) hozzáállását a témához:

Az ALSA véleménye
A Renfe véleménye

Ígyhát úgy döntöttem, hogy a korábbi ellenjavallatok ellenére ("El fognak rabolni!!") mégiscsak a telekocsival (=spanyol Oscar) utazom. Be is regisztráltam az oldalra, és a következőket tapasztaltam. Minden tagnak van egy profilja, ahol látszik, hogy az illető rajta van-e a facebookon, ott hány ismerőse van, fent van még a telefonszáma, emailje, illetve a rendszer leellenőrzi, hogy ezek valósak-e. Én egy Antonio nevű srácnak írtam. Volt róla fotó, 250 ismerőse van a facebookon, voltak pozitív kritikák a vezetési stílusáról, illetve a saját magáról írta, hogy Alicantéban tanul az egyetemen, de Cartagenában lakik, és csak úgy tudja megengedni magának, hogy kocsival járjon, ha szerez bele utasokat. A rendszer szerint már lebonyolított vagy 30 utat. Egyszóval hihetőnek tűnt. Ezzel szemben láttam olyan hirdetést is, ahol csak egy név volt megadva (Ahmed J.), meg egy emailcím, és semmi más. Na most aki egy ilyennel képes felvenni a kapcsolatot, az magára vessen...

Végülis nagyon jól sült el az utazás, három mérnökkel és egy angoltanárral kerültem egy autóba, és mindenki (!) tudott angolul, sokat kérdezgettek Magyarországról, nevetgéltünk, gyorsan telt az idő (másfél óra autóút, 127 km). A cartagena-i buddhistákkal facebookon már előzetesen felvettem a kapcsolatot, és ők írták, hogy mit mondjak Antonio-nak, hol tegyen ki. Kirakott az egyik legnagyobb pláza előtt (a megbeszélt helyen), és már hívtam is Carlost, a főbuddhistát. A telefonbeszélgetés alatt kiderült, hogy nem tud angolul (eddig a felesége írt nekem a nevében), csak pár szót... De nagyon lelkes volt, úgyhogy valahogy csak megtaláltuk egymást :)

A cartagena-i szangának csak hat tagja van, de mindenki nagyon lelkes és sokat utaznak. Carlos és a kubai származású felesége, Ile a "bentlakó", az ő házuk jelenleg a centrum. Most itt volt Ile anyukája Kubából (Estella). Szegény borzasztóan fázott... Ma 20°C volt, és amikor mentünk kifelé a házból, szó szerint hátrahőkölt, visszament a házba vacogva, hogy ez milyen szörnyű, majd nyakig felcipzározta az irhakabátját... Azt mondta, náluk Kubában decemberben is 30 °C van, és hogy ő még életében nem volt ennyire hideg helyen!!! :)

Carlos, Ile és Estella gyenge A2 szinten beszélnek angolul, hárman EGYÜTT. :) Úgyhogy voltak kommunikációs problémák, amit jól kiegyensúlyozott a jó hangulat.... Az ő angoljukat úgy kell elképzelni, hogy minden második szavuk spanyol, és ötletszerűen rakosgatják össze a szavakat egymás után. Bevallom, a felét nem értettem, ennek ellenére nagyon jól kijöttünk egymással a kölcsönös rokokszenv és családias fíling miatt.

Angol tekintetében a másik véglet Maria volt, aki viszont 6 évig lakott Angliában, így tökéletes brit kiejtése volt, az elején azt hittem, hogy angol. Találkoztam még Laurával és a férjével, Williammal. Utóbbi kolumbiai származású. Carlos és William együtt csinálnak egy kis üzletet, konkrétan kézműves sört főznek/árulnak. Nagyon finom! :)

Szombaton nagyon sokat meditáltunk, este pedig nagy bandázás volt. Sokat beszéltek spanyolul, de igyekeztek lefordítani a poénokat a kedvemért. Az est hangulatát tovább emelte az echte kubai rum. Többször elmondták nekem, hogy ezt úgy igyam, hogy ez a legjobb rum a világon. Úúú, tényleg nagyon jó volt! És nagyon itatja magát :) De egyébként itt is látszott, hogy mi magyarok mennyivel többet iszunk, mint a spanyolok. Itt kb. mindenki ivott olyan 3 dl sört, meg két rumot - az egész este alatt -, és többen mondogatták, hogy "úúú, mennyit ittunk ma", "fú, túl sok rumot ittam". Nem akartam már nekik mondani, hogy mi itt magyarországon sima hétköznap este megiszunk egy felest meg egy doboz sört, csak úgy kezdésnek... :)

És most jöhetnek a képek! Hazafele már vonattal jöttem (2 órás út). Két perccel a vonat indulása előtt értünk az állomásra, de végül elértem... Az ablakból csináltam egy pár fotót a "nagyon spanyol" tájról.


A cartagena-iak

Reklám: "Igyál te is Bizantina sört!" :D

William és Laura

Ile, Maria, és Estella - nagyon jó a hangulat :D

A gompa (=meditációs terem)

Ile és Estella (irhadzseki!!!)

Én és Ile :)
Nagyon spanyol táj 1. Kiégett fű, sárga sziklás homok amíg a szem ellát... Ja, és néhány szárazságtűrő bokor... Az ott két hegy a semmi közepén. Minden bizonnyal két piramis. Amit a magyarok építettek. 5000 évvel ezelőtt.... :D

Nagyon spanyol táj 2. Citromfák, citromfák és citromfák!

Nagyon spanyol táj 3. No comment :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése