2014. március 15., szombat

Ádám bátyám pálmát látván...

Kirándultam!

Elmentem Elche városába, ami arról híres, hogy itt található Európa legnagyobb pálmaerdeje (a Világörökség részévé nyilvánították). 200 000 darab(!) pálmafáról van szó... Kicsit pálmamérgezést kaptam, és most pedig TI IS AZT FOGTOK!
Mind PÁLMA mérgezést kaptok most muhahaha!
Reggel 11-kor (hahaha) indultam, vonattal - a hely 27 km-re van Alicantétól dél-nyugatra. A városnak elvileg 200 ezer lakosa van, tehát olyan Debrecen méretű. Plusz nem a tengerparton van. Így a főbb látványosságokkal együttvéve is max. három csillagosra tudom értékelni... :)

Mik is ezek a főbb látványosságok? Először is a PÁLMAFÁK. PÁLMAFÁK, PÁLMAFÁK és PÁLMAFÁK. Gyakorlatilag olyan ez a hely, mint a Hortobágy - csak itt nem a bazinagy puszta a látványosság, hanem a PÁLMAFÁK. Témavezetőmtől plagizálnék: aki nem nézi meg ezt a helyet egyszer sem, az hülye. Aki másodjára is megnézi, az is! :D

A mérhetetlenül sok PÁLMAFÁN kívűl van még egy "vár" (ami annyira kicsi, hogy be sem mentem), egy templom, és az óváros, ami kb. akkora, mint Debrecen "óvárosa". Szóval értitek... Viszont ez a régi városrész nagyon hangulatos, találtam egy varázslatos kis terecskét, egy jó késdobáló tapas-bárt, egy cuki kis piacot... És utána hazajöttem. :)

Na de lássuk a képeket!

Az első PÁLMAFÁK, amiket a városba érkezve megláttam

Ezután bementem az utamba eső első parkba (Parque Municipal) Ez a város egyik híres PÁLMA parkja

Szép szökőkút, a háttérben PÁLMAFÁK. Nagyon vicces volt, hogy a szieszta idején lekapcsolták a város összes szökőkútját! Szerintem valahogy úgy gondolkodhatnak, hogy "minek pazaroljuk a vizet a szökőkutakra, ha egyszer senki sem nézi őket". És csakugyan, délután 2 után olyan kihalt volt a város, mintha evakuálták volna...

A városban található fák 99%-a PÁLMAFA

Very nice szőkőkút 2., baloldalt hátul hogy, hogy nem, PÁLMAFÁK

Very nice szökőkút 3., a galambok is imádták. Itt elsütnék egy szóviccet, hátha Enikő is olvassa ezt: "Tubi, or not tubi. This is the question." :D LegyezőPÁLMÁK és banánPÁLMÁK is voltak amúgy a kertben, hogy nehogy unalmas legyen a növényfelhozatal.... :D

Kaktuszból sincs hiány. De PÁLMÁból több van.

Kellemesen árnyas az egész park, kánikulában is jó lehet itt sétálni. Itt a változatosság kedvéért néhány yuccaPÁLMA látható...

A szép piros virágok mögött: a PÁLMA kert 

Ott lent folyik a "folyó". Nos, ha ez folyó, akkor a Tócó-patak is... Háttérben a vár, körülötte pedig... PÁLMAFÁK

A "folyómeder" egy hídról fotózva. Felhívnám a figyelmet a jobboldali PÁLMA erdőre!

Ez a kaktusz nagyon szereti itt a helyet :) Biztos azért, mert a szomszédjában PÁLMAFÁK laknak.

A templom. Előtte egy szép PÁLMAFA. Felmentem ám a toronyba is! A feljárat (csigalépcső) már az elején is csak fél méter széles volt, de a végén még ennél is szűkebb lett, és szószerint négykézláb másztam fel... Amerikai turistáknak nem ajánlom!
Érdemes felmenni a toronyba, hiszen innen nyílik a legjobb kilátás a PÁLMA ligetre

Ez pedig már a kedvenc terem az óvárosban, amit a kreatív elche-iek PÁLMAFÁKKAL díszítettek :)

Figyelem! Ezen a képen nem látható PÁLMAFA! A hangulatos utcácskák itt is eléggé kihaltak voltak, itt még annyira sincsenek turisták így március közepén, mint Alicantéban. Ja, és az angol nyelvről a helyiek vagy még nem is hallottak, vagy csupán városi legendának tartják... De amúgy kedvesek voltak.

"Fiúk! Ne itt veszekedjetek már az utca közepén mindenki szeme láttára! Inkább vonuljatok félre, oda a PÁLMAFA alá!"

Helga a PÁLMA erdőben :) Egyébként itt ma nagyon meleg volt, jobb volt az idő, mint Alicantéban. A póló-farmer kombinációban melegem volt, ja és lepirultam a napon :)
Azon kedves olvasóknak, akik eljutottak idáig, mondanám, hogy a bejegyzésben 30-szor szerepel a PÁLMA szó.. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése