2014. március 5., szerda

La universidad

Az első benyomások az egyetemről... A fotók érdekessége, hogy este fél 7-kor készítettem őket!

A csoportban - ahol dolgozom - nagyon jól érzem magam, bár a főnök egy minden lében két kanál, nagyon nagyon fontos ember... De hát annyi baj legyen. Amint elnézem, a lányok a csoportban (és én egyébként velük fogok dolgozni) már nagyon jól kiismerték és tudják kezelni. Szépen türelmesen végighallgatják a szónoklatait, aztán legyintenek egyet, elsütnek valami poént, és megy mindenki a dolgára és folytatja a munkát ott, ahol abbahagyta... :)

Még nem lendültem bele úgy igazán a munkába, ennek a főnök akadékoskodása is az oka, de remélem hamarosan kialakul valami.

Az egyik legérdekesebb dolog a spanyol munkarend: reggel fél tízkor kezdik a munkát, dolgoznak kettőig, aztán két óra ebédszünet, majd este 7-ig újra munka. Egy kicsit nehéz átállni... Amúgy azt hittem, hogy majd nagyon le leszek fáradva, hiszen én pl. nem tudok az ebédszünetben hazamenni sziesztázni, de pont az ellenkezőjét tapasztaltam. Ennek az lehet az oka, hogy annyira hosszú az ebédszünet, hogy gyakorlatilag ha nem akar is kikapcsolódik az ember. :) Van idő nyugodtan megebédelni, utána lehet sétálgatni a parkban, vagy napozni a fűben, nem kell sehova rohanni (ilyenkor az egész labor zusammen be van zárva, le van húzva a roló). Így este 7-kor nem éreztem annyira fáradtnak magam, mint amikor otthon [Debrecenben] dolgozok este 6-7-ig. Érdekes!

És a képek:

Sajnos nem lehet megenni, mert ez dísznarancs-fa állítólag :)

Kb. 5-6 természettudományi épület van, viszonylag kicsik. Elena mondta, hogy az évek során folyamatosan építették őket, ahogy nőtt az egyetem... Ez a Szervetlen Tanszék épülete. Itt van a helyi D404 is :)


Rózsák

A campus leginkább a Klinikák területére hasonlít

Kaktuszból nincs hiány...

...de lássuk be, egy olyan városnak, ahol évente átlagosan ötször esik az eső, ők az ideális növények :)

Néha mintha egy botanikus kertben sétálna az ember...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése