2014. március 28., péntek

A narancsfa virága

Az egyetem területén sétálva már többször egy csodás, bódító illatra lettem figyelmes... Tudatlan alfődi kislyány lévén megmagyaráztam magamnak, hogy bizonyára van a közelben egy - az általam ismert egyetlen  hasonló illatú - jázminfa. De nem!! A többiek felvilágosítottak róla, hogy bizony a dísznarancsfa virágának van ilyen fantasztikus illata, ami estefelé kezd el úgy igazán belelendülni. Eddig nem értettem igazán, miért szerepel annyi parfüm összetevője között, de mostmár minden világos. :) Ahogy elnézem, ez a növény folyamatos üzemben működik, egyszerre virágzik és érleli a narancsot. Így jelenleg ő vezeti a "Helga Top 10 Kedvenc Fája" listát. :)

Alább látható a fényképes dokumentáció!


Egyébként megtudtam azt is, hogy miért nem szabad (végülis meg lehet próbálni...) megenni ezt a fajta narancsot. Ile mondta [tudjátok Cartagenában a kubai lány], hogy ennek elég keserű íze van, de ők Kubában tudnak egy spéci főzési módszert, amivel valamennyire el lehet tüntetni belőle a mellékízt, és így be lehet használni főzéshez. Azt is mondta, hogy kubaiként neki is borzasztóan tetszik, hogy itt sok utcán látni mandarin/citrom/narancsfát. Náluk otthon nem lenne értelmi ilyeneket ültetni, mert az emberek elhordanák a gyümölcsöt.... Tudok mondani legalább egy olyan országot, ahol hasonló lenne a helyzet...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése